OUR TERMS

Ordering & Delivery

Conditions

All sales are made at the current prices and conditions on the day of dispatch, subject to agreed credit terms. The winery uses factoring. The sale of alcohol above 2,5 vol.% can only be made to those who have a permanent bestowal authorization in categories 1, 2 or 3.

Alkoholholdige varer med en alkoholprosent over 2,5 % kun kan selges til kunder som innehar en permanent skjenkebevilling i kategori 1, 2 eller 3.

Har du spørsmål angående din ordre, levering, eller om det er noe du savner i vårt sortiment, er kundeservice her for å hjelpe deg. Vi er tilgjengelige på alle virkedager fra kl. 08:00 til 16:00, og du kan enkelt kontakte oss på telefon 23 33 57 00 eller 55 30 20 00.
Du kan også kontakte oss på e-post, ordre@vinhuset.no.

Dersom du har spørsmål relatert til fakturering eller økonomi, kan du kontakte vår økonomiavdeling på e-post okonomi@vinhuset.no eller telefon 55 30 20 00.

Vi ser frem til å assistere deg.

Pricing

All prices are inclusive of special fees and cash discount of NOK 5, - per fl.

Returns

Vår hovedprioritet er at du som kunde blir ivaretatt også etter at handelen er gjennomført. Derfor har vi gjort våre rutiner for retur så enkle som mulig.

Pant på bokser, PET-flasker og keykeg faktureres ved levering og returneres i egne avtaler til Infinitum.

For returer eller reklamasjoner skal det alltid fylles ut et returskjema. Dette kan lastes ned her, eller du kan kontakte kundeservice for hjelp. Ved godkjent retur skal returbekreftelse legges ved varene og vil bli kreditert etter mottak og kontroll hos Vinhuset AS.
• All returns must be approved before they are returned.

•Kunde er ansvarlig for å godkjenne levering med signatur hos sjåfør.

•Godkjente returer må returneres Vinhuset innen 14 dager fra godkjent dato.

•Reklamasjoner som ikke ble oppdaget ved varemottak, må meldes innen første påfølgende virkedag.



• Quality deviations of wine must be reported within 6 months. after purchase. Exceptions will be considered upon enquiry.

•Kvalitetsavvik belastes 10,- pr. flaske i gebyr.

• Returns of goods that have been incorrectly ordered by the buyer must be subject to resale, goods that we cannot return to stock will not be returned.

•Bestillingsvarer er hentet inn etter forespørsel og kan ikke returneres. Unntak vil bli vurdert ved henvendelse.


• For the return of goods incorrectly ordered by the customer, which are sold only in boxes (24 fl.) /barrel, is calculated DKK 100, - per cask/barrel in fee.

•For retur av varer som kun selges i kasser (brett, keykeg, fat) regnes et gebyr på kr 100,- per kasse/fat.

•Pant på stål fat faktureres vedlevering og krediteres ved retur til Vinhuset.

•For opphenting av pantefat med ekstern transportør belastes kunde 1500,- og minimum antall for opphenting er 12 stk.


Ordering

You can order goods directly in our online store. You will be assigned a username and password upon registration of the account. Our online store inventory is updated at all times so you can see what we have available. If the item is available, we will deliver it as agreed.
Velg ønsket leveringsdag i henhold til tilgangskalendern. Bestillingsfrist og leveringsdag varierer etter hvor du befinner deg, kontakte oss for mer informasjon.

We receive goods from all of our major suppliers several times a week. Do you have questions about when goods are coming in? Is there anything you can't find in our range, or that you wish we had? Call us at

Har du spørsmål om når varer kommer inn?
Er det noe du ikke finner i sortimentet vårt?
Noe du ønsker at vi hadde?

Ring oss på 23 33 57 00 / 55 30 20 00!
Vi strekker oss så langt som mulig for å finne en løsning for deg!  

Levering

Når du velger ønsket leveringsdato, vil det automatisk vises en leveringskalender med den første tilgjengelige oppsatte leveringsdagen. Hvis du ønsker en annen leveringsdag, kan du velge blant alternative leveringsmåter, og da vil du få opp ulike datoer å velge mellom. Er du usikker, er det bare å ta kontakt med oss.

Frakt

Vi i Vinhuset er dedikert til å levere kvalitetsprodukter til alle våre kunder. For å sikre at alle våre kunder får den servicen og kvaliteten hver ordre fortjener er vi nødt til å ta et lite frakt gebyr på mindre ordrer. Dette gjør oss i stand til å holde servicenivået og kvalitetskontrollen selv på mindre ordre. Vi forstår at dette kan være en ekstra kostnad, men det sikrer at hver enkelt ordre behandles med største oppmerksomhet og omsorg.

Hvis ekspresshåndtering, dellevering eller venting på bestillingsvarer er viktig for deg ved hensyn til frakt, ber vi deg om å angi ønsket leveringsdato når du legger inn bestillingen. Fraktkostnadene vil bli beregnet basert på hva vi kan levere den estimerte leveringsdagen du oppgir.

Stor- Oslo og Bergen
Der vi kjører med egne biler
Fri frakt
Over 45 Liter og 6.000,-
360,-
Under 45 Liter og 6.000,-
Resten av landet
Der vi benytter eksterne transportører
Fri frakt
Over 90 Liter og 9.000,-
Postnr. 0 – 7999
820,-
Under 90 Liter og 9.000,-
Postnr. 8000 – 9999
1240,-
Under 90 Liter og 9.000,-
Svalbard
Faktisk kost
under 324 Liter
Definisjoner
Flasker: Produkter som selges enkeltvis
Kasse: Produkter som kun selges i hele esker/forpakninger/brett.

NB: Det er antall produkter i leveransen som er grunnlag for fraktberegningen, ikke totalbestillingen. Vi tar forbehold om utsolgte bestillingsvarer fra leverandør.
Tilleggssatser
Oppstartsgebyr: innleid transport 750,- (sonefrakt)
Ekspresshåndtering for ordrer: 450,-     
Ekspresshåndtering inkl. budbil: faktisk kost

Bomtur, intern transport: 360,-      
Bomtur, ekstern transport: faktisk kost

Ring oss alltid på 23 33 57 00 / 55 30 20 00 om det haster å få noe levert.

Limitations

The purchase of beer, wine or spirits assumes that you have a fixed appropriation and sufficient appropriation for the goods purchased. (Ambulatory grant is not accepted).

Customers with grants for groups 1 and 2 may in some cases (in the case of an extended authorisation to group 3) purchase goods in group 3, upon presentation of a copy of the extended authorisation.

Subject to change in vintages.