OUR TERMS

Ordering & Delivery

Conditions

All sales are made at the current prices and conditions on the day of dispatch, subject to agreed credit terms. The winery uses factoring. The sale of alcohol above 2,5 vol.% can only be made to those who have a permanent bestowal authorization in categories 1, 2 or 3.

Alkoholholdige varer med en alkoholprosent over 2,5 % kun kan selges til kunder som innehar en permanent skjenkebevilling i kategori 1, 2 eller 3.

Har du spørsmål angående din ordre, levering, eller om det er noe du savner i vårt sortiment, er kundeservice her for å hjelpe deg. Vi er tilgjengelige på alle virkedager fra kl. 08:00 til 16:00, og du kan enkelt kontakte oss på telefon 23 33 57 00 eller 55 30 20 00.
Du kan også kontakte oss på e-post, ordre@vinhuset.no.

Dersom du har spørsmål relatert til fakturering eller økonomi, kan du kontakte vår økonomiavdeling på e-post okonomi@vinhuset.no eller telefon 55 30 20 00.

Vi ser frem til å assistere deg!

Pricing

All prices are inclusive of special fees and cash discount of NOK 5, - per fl.
If you order less than one checkout, prices will be adjusted to no cash discount at the time you place your order.

Returns

The refund on steel barrels is invoiced upon delivery and credited upon return to Vinhuset. Pledge on box, pet, keykeg and the like is invoiced upon delivery by Vinhuset and returned in separate agreements to Infinitum.Infinitum.

Our main priority is that you as a customer are taken care of even after the transaction has been completed. That's why we've tried to make our return procedures as simple as possible.
• All returns must be approved before they are returned.

• Visible damage, mispick, damage, and/or excess must be marked on the shipping document upon receipt of goods with the signature of the driver.

• Complaints that were not detected upon receipt of goods must be reported by the end of the first following business day.
• Quality deviations of wine must be reported within 6 months. after purchase. Exceptions will be considered upon enquiry.

• Returns of goods that have been incorrectly ordered by the buyer must be subject to resale, goods that we cannot return to stock will not be returned.

• For the return of goods incorrectly ordered by the customer, NOK 15, - per bottle is counted as a fee.
• For the return of goods incorrectly ordered by the customer, which are sold only in boxes (24 fl.) /barrel, is calculated DKK 100, - per cask/barrel in fee.

• The returned goods must be sent to Vinhuset within 14 days from the approved date, if the complaint is not rejected.

Ordering

You can order goods directly in our online store. You will be assigned a username and password upon registration of the account. Our online store inventory is updated at all times so you can see what we have available. If the item is available, we will deliver it as agreed.
Velg ønsket leveringsdag i henhold til tilgangskalendern. Bestillingsfrist og leveringsdag varierer etter hvor du befinner deg, kontakte oss for mer informasjon.

We receive goods from all of our major suppliers several times a week. Do you have questions about when goods are coming in? Is there anything you can't find in our range, or that you wish we had? Call us at

Har du spørsmål om når varer kommer inn?
Er det noe du ikke finner i sortimentet vårt?
Noe du ønsker at vi hadde?

Ring oss på 23 33 57 00/ 55 30 20 00!
Vi strekker oss så langt som mulig for å finne en løsning for deg!  

Levering

Ved valg av leveringsdato kommer det automatisk opp leveringskalender med første tilgjengelige oppsatt leveringsdag. Om du ønsker annen leveringsdag kan du velge blant alternative leveringsmåter, da får du andre datoer å velge blant.
Er du usikker, ring oss.

Frakt

Vi i Vinhuset er dedikert til å levere kvalitetsprodukter til alle våre kunder. For å sikre at alle våre kunder får den servicen og kvaliteten hver ordre fortjener er vi nødt til å ta et lite frakt gebyr på mindre ordrer. Dette gjør oss i stand til å holde servicenivået og kvalitetskontrollen selv på mindre ordre. Vi forstår at dette kan være en ekstra kostnad, men det sikrer at hver enkelt ordre behandles med største oppmerksomhet og omsorg.
Antall produkter vi kan levere danner grunnlag for fraktberegning.
Stor- Oslo og Bergen
Der vi kjører med egne biler
Fri frakt
Over 45 Liter og 6.000,-
360,-
Under 45 Liter og 6.000,-
Resten av landet
Der vi benytter eksterne transportører
Fri frakt
Over 90 Liter og 9.000,-
Postnr. 0 – 7999
820,-
Under 90 Liter og 9.000,-
Postnr. 8000 – 9999
1240,-
Under 90 Liter og 9.000,-
Svalbard
Faktisk kost
under 324 Liter
Definisjoner
Flasker: Produkter som selges enkeltvis
Kasseprodukter: Produkter som kun selges i hele kasser

NB: Det er antall produkter i leveransen som er grunnlag for fraktberegningen, ikke totalbestillingen.
Tilleggssatser
Oppstartsgebyr: innleid transport 750,- (sonefrakt)
Hasteordre gebyr: 450,-     
Budbil: faktisk kost

Bomtur egne biler: 360,-      
Bomtur innleid transport: faktisk kost

Ring oss alltid på 23 33 57 00/ 55 30 20 00 om det haster å få noe levert

Limitations

The purchase of beer, wine or spirits assumes that you have a fixed appropriation and sufficient appropriation for the goods purchased. (Ambulatory grant is not accepted).

Customers with grants for groups 1 and 2 may in some cases (in the case of an extended authorisation to group 3) purchase goods in group 3, upon presentation of a copy of the extended authorisation.

Subject to change in vintages.