Våre BETINGELSER

Bestilling & levering

Betingelser

Våre salgsbetingelser gjelder for alle kunder. Salg skjer til gjeldende priser og betingelser på dagen for utsendelse, og etter avtalte kredittbetingelser.

Alkoholholdige varer med en alkoholprosent over 2,5 % kun kan selges til kunder som innehar en permanent skjenkebevilling i kategori 1, 2 eller 3.

Har du spørsmål angående din ordre, levering, eller om det er noe du savner i vårt sortiment, er kundeservice her for å hjelpe deg. Vi er tilgjengelige på alle virkedager fra kl. 08:00 til 16:00, og du kan enkelt kontakte oss på telefon 23 33 57 00 eller 55 30 20 00.
Du kan også kontakte oss på e-post, ordre@vinhuset.no.

Dersom du har spørsmål relatert til fakturering eller økonomi, kan du kontakte vår økonomiavdeling på e-post okonomi@vinhuset.no eller telefon 55 30 20 00.

Vi ser frem til å assistere deg.

Priser

Du får 5,- rabatt per flaske ved kjøp av hele kasser. Bestiller du mindre enn én kasse, justeres prisen uten kasserabatt. Alle priser inkluderer særavgifter, men ekskluderer merverdiavgift, og eventuell pant.

Pant og retur

Vår hovedprioritet er at du som kunde blir ivaretatt også etter at handelen er gjennomført. Derfor har vi gjort våre rutiner for retur så enkle som mulig.

Pant på bokser, PET-flasker og keykeg faktureres ved levering og returneres i egne avtaler til Infinitum.

For returer eller reklamasjoner skal det alltid fylles ut et returskjema. Dette kan lastes ned her, eller du kan kontakte kundeservice for hjelp. Ved godkjent retur skal returbekreftelse legges ved varene og vil bli kreditert etter mottak og kontroll hos Vinhuset AS.
•All retur skal godkjennes før den eventuelt returneres.

•Kunde er ansvarlig for å godkjenne levering med signatur hos sjåfør.

•Godkjente returer må returneres Vinhuset innen 14 dager fra godkjent dato.

•Reklamasjoner som ikke ble oppdaget ved varemottak, må meldes innen første påfølgende virkedag.



•Kvalitetsavvik på vin må meldes innen 6 mnd. etter at varen er kjøpt. Unntak vil bli vurdert ved henvendelse.

•Kvalitetsavvik belastes 10,- pr. flaske i gebyr.

•Varer som returneres må være i en slik tilstand at den kan videreselges til andre.

•Bestillingsvarer er hentet inn etter forespørsel og kan ikke returneres. Unntak vil bli vurdert ved henvendelse.


•For retur av varer beregnes kr. 15,- pr. flaske i gebyr.

•For retur av varer som kun selges i kasser (brett, keykeg, fat) regnes et gebyr på kr 100,- per kasse/fat.

•Pant på stål fat faktureres vedlevering og krediteres ved retur til Vinhuset.

•For opphenting av pantefat med ekstern transportør belastes kunde 1500,- og minimum antall for opphenting er 12 stk.


Bestilling

Du kan bestille varer direkte i vår netthandel. På våre nettsider kan du opprette en individuell bruker, når du har fått tilgang har du mulighet til å legge til kollegaer dersom du ønsker at de skal kunne bestille varer.
Velg ønsket leveringsdag i henhold til tilgangskalendern. Bestillingsfrist og leveringsdag varierer etter hvor du befinner deg, kontakte oss for mer informasjon.

Lagerførte varer har status med enkel oversikt over tilgjengeligheten på lageret. Bestillingsvarer tar vi inn etter forespørsel og kan som regel ikke kanselleres eller returneres. Disse varene tar normalt 2 – 7 arbeidsdager å få inn til vårt lager, og de er spesifisert i nettbutikken. Vi bestiller varer flere ganger i uken fra de forskjellige leverandørene.

Har du spørsmål om når varer kommer inn?
Er det noe du ikke finner i sortimentet vårt?
Noe du ønsker at vi hadde?

Ring oss på 23 33 57 00 / 55 30 20 00!
Vi strekker oss så langt som mulig for å finne en løsning for deg!  

Levering

Når du velger ønsket leveringsdato, vil det automatisk vises en leveringskalender med den første tilgjengelige oppsatte leveringsdagen. Hvis du ønsker en annen leveringsdag, kan du velge blant alternative leveringsmåter, og da vil du få opp ulike datoer å velge mellom. Er du usikker, er det bare å ta kontakt med oss.

Frakt

Vi i Vinhuset er dedikert til å levere kvalitetsprodukter til alle våre kunder. For å sikre at alle våre kunder får den servicen og kvaliteten hver ordre fortjener er vi nødt til å ta et lite frakt gebyr på mindre ordrer. Dette gjør oss i stand til å holde servicenivået og kvalitetskontrollen selv på mindre ordre. Vi forstår at dette kan være en ekstra kostnad, men det sikrer at hver enkelt ordre behandles med største oppmerksomhet og omsorg.

Hvis ekspresshåndtering, dellevering eller venting på bestillingsvarer er viktig for deg ved hensyn til frakt, ber vi deg om å angi ønsket leveringsdato når du legger inn bestillingen. Fraktkostnadene vil bli beregnet basert på hva vi kan levere den estimerte leveringsdagen du oppgir.

Stor- Oslo og Bergen
Der vi kjører med egne biler
Fri frakt
Over 45 Liter og 6.000,-
360,-
Under 45 Liter og 6.000,-
Resten av landet
Der vi benytter eksterne transportører
Fri frakt
Over 90 Liter og 9.000,-
Postnr. 0 – 7999
820,-
Under 90 Liter og 9.000,-
Postnr. 8000 – 9999
1240,-
Under 90 Liter og 9.000,-
Svalbard
Faktisk kost
under 324 Liter
Definisjoner
Flasker: Produkter som selges enkeltvis
Kasse: Produkter som kun selges i hele esker/forpakninger/brett.

NB: Det er antall produkter i leveransen som er grunnlag for fraktberegningen, ikke totalbestillingen. Vi tar forbehold om utsolgte bestillingsvarer fra leverandør.
Tilleggssatser
Oppstartsgebyr: innleid transport 750,- (sonefrakt)
Ekspresshåndtering for ordrer: 450,-     
Ekspresshåndtering inkl. budbil: faktisk kost

Bomtur, intern transport: 360,-      
Bomtur, ekstern transport: faktisk kost

Ring oss alltid på 23 33 57 00 / 55 30 20 00 om det haster å få noe levert.

Begrensninger

Kjøp av øl, vin eller brennevin forutsetter at du har fast skjenkebevilling og tilstrekkelig bevilling for de varer som kjøpes. (Ambulerende bevilling godtas ikke).

Kunder med bevilling for gruppe 1 og 2 kan i enkelte tilfeller (ved utvidet bevilling til gruppe 3) få kjøpt varer i gruppe 3, mot å fremlegge kopi av utvidet bevilling.

Det tas forbehold om endring i årganger.